Contact Info

­
2105, 2018

SUCCES met je boodschap

Hoe zorg je ervoor dat je boodschap blijft plakken? Dat mensen niet alleen luisteren naar wat je vertelt, maar het ook onthouden en zelfs verder vertellen? De broers Dan en Chip Heath voerden hier onderzoek [...]

2105, 2018

Hoe ga je om met geruchten?

Hoe ga je om met geruchten in je organisatie? Ze de kop proberen in te drukken is alvast geen goed idee. Je stopt geruchten niet door mensen het zwijgen op te leggen. Denk eerder aan [...]

2105, 2018

5 tips voor een betere website

Je website is de hoeksteen van je online communicatie. Besteed er daarom de nodige aandacht aan. 5 tips: 1. Zorg dat je website de gewenste identiteit van je organisatie reflecteert. Wil je een warme en [...]

705, 2018

7 ingrediënten voor een goed verhaal

  Storytelling maakt je communicatie sterker, geloofwaardiger en helderder. Zowel je interne als je externe communicatie krijgt extra spankracht dankzij verhalen. Maar wat maakt een verhaal tot een goed verhaal? Hierover bestaan verschillende theorieën. Een [...]

705, 2018

Wil je betrokkenheid? Kies de juiste strategie

Welke strategie volg je het best met je interne communicatie? Dat hangt af van veel factoren: je doelstellingen, je doelpubliek, het thema dat je wilt aankaarten, de media in je organisatie, de beschikbare tijd en [...]

505, 2018

Zo formuleer je communicatiedoelstellingen

Hoe kan je communicatiedoelstellingen formuleren? Ik krijg deze vraag geregeld tijdens workshops. Het is een belangrijke vraag, omdat je doelstelling in hoge mate je doelgroep, je boodschap en je strategie zal bepalen. Er zijn verschillende [...]

2404, 2018

Verhalen brengen mensen in beweging

Hoe creëer je een cultuur van patiëntveiligheid en kwaliteit? Hoe loods je je organisatie met succes door veranderingen? Hoe maak je complexe boodschappen helder en concreet? Hoe motiveer je je medewerkers? Hoe maak je de [...]

2404, 2018

Til je communicatie op een hoger niveau

Veel organisaties kunnen zich geen voltijds communicatiemedewerker veroorloven. Toch ligt ook voor deze organisaties de lat hoog. De verwachtingen van cliënten, hun familie, medewerkers en andere stakeholders zijn niet min. De toenemende marktwerking, de krappe [...]

2304, 2018

Werken beloftes ook in zorg en welzijn?

Je hebt ze ongetwijfeld al gezien: de affiches waarin nobele onbekenden iemand beloven om niet te snel te rijden. Werkt dat? En hoe kan jij dat toepassen? Liefst 315 mensen betrekt de Vlaamse Stichting Verkeerskunde [...]

2304, 2018

“De dromen van onze cliënten realiseren”

Lies Ouvry is directeur van Heuvelheem, een organisatie voor personen met een beperking in de regio Oudenaarde, Kruishoutem, Deinze. “Heuvelheem steekt een tandje bij op het vlak van communicatie. De aanleiding was een strategische 2-daagse. [...]

1104, 2018

Daarom moeten organisaties in zorg en welzijn zich profileren

Organisaties in zorg en welzijn denken steeds vaker na over een goede profilering. Het zijn vooral de toenemende commercialisering en marktwerking die hen hiertoe prikkelen. Ze doen het met andere woorden eerder schoorvoetend. “Omdat we [...]

1104, 2018

6 tips voor succes met je video

Video biedt ook zorg- en welzijnsvoorzieningen heel wat mogelijkheden. Denk aan beeldvorming, informatie, preventie, opleiding, een blik achter de schermen… Ook de verspreiding van je filmpje kan vandaag eenvoudig: op je website natuurlijk, op Facebook, [...]

1004, 2018

“Met storytelling zit je altijd goed”

Ook bij Familiehulp is verandering aan de orde van de dag. Manager marketing en communicatie San Cooreman weet uit ervaring hoe cruciaal communicatie hierbij is. Met plezier deelt San haar inzichten en geeft ze waardevolle [...]

Gratis 2-wekelijks tips en praktijkverhalen in je mailbox