Communiceren in tijden van crisis

Een noodsituatie die de dagelijkse werking ontregelt of in gevaar brengt, is een probleem. Een probleem waar de media hoogte van krijgen, is een crisis.

Mogelijke crisissen zijn: een ongeval, een medische fout, een voedselvergiftiging, een sociaal conflict, een ontevreden cliënt, een slechte inspectiebeurt, negatieve perceptie …

Kenmerken van een crisis zijn:

  • een gebrek aan tijd;
  • een gebrek aan informatie;
  • een gebrek aan organisatie;
  • een gebrek aan eensgezindheid.

Daarom is het voor elke organisatie van het grootste belang om goed voorbereid te zijn op een crisis.

Zorgcommunicatie.be heeft een ruime ervaring met crisiscommunicatie in de zorgsector. Graag helpen wij u met:

  • een risico-analyse en worst case scenario’s;
  • het opmaken van een crisiscommunicatieplan;
  • het ontwikkelen van strategieën voor crisiscommunicatie.

Zorgcommunicatie verzorgt ook opleidingen en trainingen crisiscommunicatie op maat van uw voorziening.

Mail ons voor meer informatie. Wij nemen binnen de 24 uur contact met u op.
Of bel ons op 0477 67 35 69.

Elke zorg- en welzijnsorganisatie moet voorbereid zijn op crisiscommunicatie.