Welke doelen wil je bereiken met je communicatie? Het is een cruciale vraag voor elke organisatie.

Elke organisatie communiceert. Elke organisatie investeert tijd en middelen in communicatie. Maar terwijl de ene organisatie doelgericht en samenhangend communiceert, doet de andere dat ad hoc, uit de losse pols en versplinterd.

Succes met communicatie heeft op zich weinig te maken met de tijd of de middelen die je erin investeert. Wel met de manier waarop je je communicatie aanpakt. Wie weet waar hij naartoe wil, bereikt zijn doelstellingen. Wie zomaar wat aanmoddert, gooit geld over de balk.

Cruciaal

Steeds meer organisaties beseffen dat goede interne en externe communicatie het verschil maakt. En dan denken we niet alleen aan de toenemende marktwerking. Ook organisaties die de kwaliteit van hun dienstverlening willen verhogen, die zich als een betrouwbare partner in een netwerk willen engageren of die nood hebben aan goede medewerkers en vrijwilligers, weten dat professionele communicatie cruciaal is.

Nogmaals: goede communicatie is niet louter een kwestie van centen. Een slechte website kost net zoveel als een goede. Ook met beperkte middelen kan je veel bereiken. Het is de aanpak die het verschil maakt. Dat is het vertrekpunt van de workshop ‘Een communicatieplan in 9 stappen’.