Maak werk van je interne communicatie

Een goede interne communicatie is van cruciaal belang voor een goed werkende organisatie met gemotiveerde medewerkers. Maar in veel organisaties is interne communicatie een zorgenkindje.

Vragen die aan bod komen tijdens de workshop

  • Hoe zorg je ervoor dat je niet te vroeg maar ook niet te laat communiceert?
  • Hoe bereik je alle medewerkers?
  • Communiceren we te weinig? Of eerder te veel?
  • Wat met geruchten in de wandelgangen?
  • Hoe zorg je ervoor dat de lijncommunicatie wél werkt?
  • Hoe zorg je ervoor dat medewerkers de nieuwsbrief lezen?
  • Hoe communiceer je tijdens veranderingstrajecten?
  • Hoe maak je een intern communicatieplan?
  • Welke media werken in welke situatie? Hoe kom je tot de juiste mix?

De workshop is heel praktisch gericht en vertrekt vanuit de concrete vragen van de deelnemers. We werken met veel praktijkvoorbeelden en er is volop ruimte om ervaringen en good practices uit te wisselen. De deelnemers gaan naar huis met een pak inspiratie die meteen inzetbaar is.

 

Doelgroepen

Bestuurders, directieleden, stafmedewerkers, hr-medewerkers, communicatieverantwoordelijken en andere medewerkers van zorg- en welzijnsvoorzieningen met een verantwoordelijkheid op het gebied van communicatie. Er is geen specifieke voorkennis vereist.

Docent

  • Filip Decruynaere (Zorgcommunicatie.be)

Praktisch

De workshop Interne communicatie vindt plaats in

  • Leuven, donderdag 28 november 2019 (locatie: Provinciehuis, vlakbij station Leuven)
  • Gent, donderdag 5 december 2019 (locatie: Kwadraet, vlakbij station Gent Sint-Pieters)

Deelnemen kost 240 euro (excl. btw). Broodjeslunch en koffiepauzes inbegrepen.
10% korting voor leden Zorgnet-Icuro, Vlaams Welzijnsverbond, Kortom en Trefpunt Zorg

Het aantal plaatsen is beperkt. Schrijf nu in met een e-mail aan caroline@zorgcommunicatie.be.

Na inschrijving ontvang je een bevestigingsmail met alle praktische informatie.

Met inhoudelijke vragen over het programma kan je terecht bij Filip Decruynaere (0477 67 35 69).

 

Annuleren kan kosteloos tot uiterlijk 3 weken voor de opleidingsdag. Bij annulering binnen de 3 weken voorafgaand aan de opleiding, wordt een administratiekost van 80 euro (excl. btw) aangerekend. Bij annulatie minder dan 48 uur voor de workshop wordt het hele bedrag aangerekend. Wie verhinderd of ziek is, kan zich uiteraard altijd laten vervangen door een collega.

Maak werk van je interne communicatie
Zorgcommunicatie in verandering