Maak werk van je interne communicatie

Een goede interne communicatie is van cruciaal belang voor een goed werkende organisatie met gemotiveerde medewerkers. Maar in veel organisaties is interne communicatie een zorgenkindje.

Vragen die aan bod komen tijdens de workshop

  • Hoe zorg je ervoor dat je niet te vroeg maar ook niet te laat communiceert?
  • Hoe bereik je alle medewerkers?
  • Communiceren we te weinig? Of eerder te veel?
  • Wat met geruchten in de wandelgangen?
  • Hoe zorg je ervoor dat de lijncommunicatie wél werkt?
  • Hoe zorg je ervoor dat medewerkers de nieuwsbrief lezen?
  • Hoe communiceer je tijdens veranderingstrajecten?
  • Hoe maak je een intern communicatieplan voor een project?
  • Welke media werken in welke situatie? Hoe kom je tot de juiste mix?

Extra: met ook aandacht voor digitale tools als Slack, Workplace, WhatsApp en Facebookgroepen.

De workshop is heel praktisch gericht en vertrekt vanuit de concrete vragen van de deelnemers. We werken met veel praktijkvoorbeelden en er is volop ruimte om ervaringen en good practices uit te wisselen. De deelnemers gaan naar huis met een pak inspiratie die meteen inzetbaar is.

3 extra voordelen

  1. Je kunt ons vooraf jouw concrete vragen bezorgen, die we tijdens de opleiding behandelen.
  2. Alle theorie wordt meteen vertaald naar de praktijk van zorg en welzijn.
  3. Tijdens de opleiding deel je ervaringen en tips met collega’s uit de eigen sector.

Doelgroepen

Bestuurders, directieleden, stafmedewerkers, kwaliteitsverantwoordelijken, HR-medewerkers, communicatieverantwoordelijken en andere medewerkers van zorg- en welzijnsvoorzieningen met een verantwoordelijkheid op het gebied van communicatie. Er is geen specifieke voorkennis vereist.

Docent

  • Filip Decruynaere (Zorgcommunicatie.be)
  • Elien Vanhaesebroeck (I Like Media)

Praktisch

De workshop Interne communicatie vindt plaats op

  • Gent, dinsdag 23 oktober 2018 (locatie: Kwadraet)
  • Leuven, donderdag 25 oktober 2018 (locatie: Provinciehuis)

Deelnemen kost 195 euro (excl. btw). Documentatie en broodjeslunch inbegrepen.
10% korting voor leden Zorgnet-Icuro, Vlaams Welzijnsverbond, Kortom en Trefpunt Zorg

Het aantal plaatsen is beperkt. Schrijf nu in met een e-mail aan caroline@zorgcommunicatie.be.

Na inschrijving ontvang je een bevestigingsmail met alle praktische informatie.

Met inhoudelijke vragen over het programma kan je terecht bij Filip Decruynaere (0477 67 35 69).

 

Annuleren kan kosteloos tot uiterlijk 3 weken voor de opleidingsdag. Bij annulering binnen de 3 weken voorafgaand aan de opleiding, wordt een administratiekost van 80 euro (excl. btw) aangerekend. Bij annulatie minder dan 48 uur voor de workshop wordt het hele bedrag aangerekend. Wie verhinderd of ziek is, kan zich uiteraard altijd laten vervangen door een collega.

Maak werk van je interne communicatie
Zorgcommunicatie in verandering