Zo profileer je je organisatie

De toegenomen marktwerking dwingt zorg- en welzijnsorganisaties om zich beter te profileren. Maar hoe doe je dat? Welke strategie kan je hierbij volgen? Deze workshop geeft jou de nodige handvatten. Met ook aandacht voor de rol van pers- en mediarelaties en sociale media.

Een goede profilering schept duidelijkheid, zowel intern als extern.

Door zich te profileren of te positioneren onderscheidt een organisatie zich van andere organisaties. Het betekent dat je aan de buitenwereld duidelijk maakt waar je organisatie voor staat, wat ze doet en wat ze niet doet.

Voor potentiële cliënten, medewerkers, vrijwilligers en andere doelgroepen schept dat duidelijkheid. Organisaties zetten zichzelf hiermee sterker ‘in de markt’. Tegelijk verlagen ze de drempel tot de hulpverlening en verhogen ze de toegankelijkheid. Bovendien geeft een sterke positionering ook intern focus. Niets dan voordelen dus. Maar hoe begin je daaraan?

De workshop leert je op één dag hoe je je organisatie met goede interne en externe communicatie kunt profileren. Met ook aandacht voor je pers- en mediabeleid en de nieuwe mogelijkheden van sociale media.

Doelgroep: communicatieverantwoordelijken, directieleden, stafmedewerkers en iedereen die betrokken is bij de communicatie van een zorg- of welzijnsorganisatie.

Praktisch

Deze workshop vindt plaats in:

  • Kortrijk, dinsdag 27 maart 2018 (locatie: Zorgcommunicatie.be, vlakbij station)
  • Leuven, dinsdag 17 april 2018 (locatie: Provinciehuis Vlaams-Brabant, vlakbij station)

van 9.30 uur tot 16.00 uur.

Docenten: Filip Decruynaere (communicatiedeskundige) en Tanja Neckebroeck (journalist en communicatiedeskundige)

Prijs: 195 euro (excl. btw) – documentatie, broodjeslunch en koffiepauze inbegrepen.

Leden van Vlaams Welzijnsverbond, Zorgnet-Icuro, Kortom vzw en Trefpunt Zorg genieten 10% korting en betalen maar 175,50 euro (excl. btw).

Het aantal plaatsen is beperkt. Schrijf vandaag nog in!
caroline@zorgcommunicatie.be.

Voor inhoudelijke vragen over deze workshop: Filip Decruynaere (0477 67 35 69).

Na inschrijving ontvang je een bevestigingsmail met alle praktische informatie.

Annuleren kan kosteloos tot uiterlijk 3 weken voor de opleidingsdag. Bij annulering binnen de 3 weken voorafgaand aan de opleiding, wordt een administratiekost van 80 euro (excl. btw) aangerekend. Bij annulatie minder dan 48 uur voor de workshop wordt het hele bedrag aangerekend. Wie verhinderd of ziek is, kan zich uiteraard altijd laten vervangen door een collega.